Welpen (7-9 jaar)

Is je kind dol op avontuur en op zoek naar leuke activiteiten met leeftijdsgenootjes? De scouting groep welpen is de ideale plek voor kinderen tussen 7 en 11 jaar om op een speelse manier te werken aan vriendschappen, zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Elke zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur staat in het teken van verschillende uitdagende activiteiten voor deze groep.

Ontmoet de welpen: de leeuwen van het woud

Welpen zijn nieuwsgierige scouts die als jonge leeuwen op ontdekking gaan. Of ze nu in de gymzaal aan het apenkooien zijn of spannende speurtochten in het bos doen, deze welpen zijn altijd in voor avontuur.

Belangrijke ontwikkelingen van de welpen tijdens de opkomsten zijn onder andere het omgaan met andere kinderen, stapjes zetten in verantwoordelijkheid nemen, persoonlijke groei, leren werken met een zakmes, koken en nog veel meer.

Spelen en thema: Jungleboek met Mowgli en vrienden!

Buitenavonturen

Actie in de blokhut

Niet alleen in de buitenlucht vermaken de welpen zich. Binnen kunnen ze geweldig uit de voeten. Ze strijden om de langste kauwgombalbaan van karton te maken, oefenen flink hun knoopvaardigheden en duiken af en toe in een gigantische verzameling LEGO. In de gymzaal spelen ze leuke varianten van trefbal of gewoon een potje voetbal.

Hoogtepunten van het jaar: de kampen!

De welpen kijken elk jaar uit naar twee geweldige kampen.

In de herfst genieten ze van een weekendkamp in hun eigen blokhut, vol toffe activiteiten. Met talloze spelletjes die ze van huis meenemen, blijven ze tot in de late uurtjes actief.

Rond Hemelvaart gaan de welpen op kamp naar de blokhut van een andere scoutinggroep in Nederland. Het is altijd een verrassing waar de reis naartoe gaat, maar de ervaringen en herinneringen zijn geweldig.

Feestelijke activiteiten

Op speciale dagen, zoals Koningsdag, organiseren we extra leuke activiteiten voor de omliggende wijken. De kinderen zijn dan van harte welkom om samen met hun familie en vriendjes de dag te vieren.

Start & Einde Seizoen:

En als de zomervakantie zijn einde nadert, luiden we het nieuwe scoutingseizoen in met veel spektakel. Tijdens dit feestelijke moment ‘vliegen’ de kinderen die klaar zijn voor de volgende speltak op een bijzondere manier over. Iedereen is natuurlijk van harte welkom om dit vreugdevolle moment bij te wonen.

Deze speltak biedt een avontuurlijk en gevarieerd programma dat perfect past bij de avontuurlijke scoutingfans! Ontdek meer over onze vereniging.

Wil jouw kind ook lid worden?

Kinderen kunnen gratis en vrijblijvend twee keer een opkomst van de welpen bijwonen.