Explorers (16-18 jaar)

Ben je tussen de 16 en 18 jaar en wil je je creativiteit de vrije loop laten voor geweldige ervaringen? Dan is de explorer-ervaring bij scouting Marca Appoldro écht iets voor jou! Explorers zijn bijna volledig zelfstandig en hebben de vrijheid om hun eigen activiteiten te organiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan waanzinnige expedities, zowel in binnen- als buitenland. Als explorer leer je op je eigen benen te staan, en samen met je groepsgenoten ontwikkel je vaardigheden zoals leiderschap door het écht te ervaren!

Wie zijn de explorers eigenlijk?

Explorers zijn jongeren van 15 tot en met 18 jaar die bij Scouting bekendstaan om hun zelforganisatie. Ze zijn de bedenkers van hun eigen avontuur, regelen hun eigen activiteiten, stellen hun eigen programma samen en bouwen aan een hecht team. Ze dagen zichzelf en elkaar uit, maken fouten en leren zo verder te komen. Ze verkennen en trotseren hun eigen grenzen en die van hun teamgenoten.

Bij de explorers is er geen traditionele leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert wanneer dat nodig is. Zo leren de jongeren omgaan met verantwoordelijkheden, ontwikkelen ze zich en worden ze zelfstandig. Dit proces wordt bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’ genoemd.

Groots aanpakken

Explorers houden van groots aanpakken. Of het nu Levend Zeeslag is, het pionieren van grote objecten of deelname aan greppeltochten, elke opkomst heeft een onverwachte uitdaging voor de groep. De creativiteit en leiderschapstalenten van iedereen krijgen de ruimte, waardoor elke opkomst speciaal en uniek is. Explorers verkennen niet alleen de vereniging, maar ook de (scouting)wereld, waar in ze hun horizon verbreden.

Speciale evenementen

De explorers nemen deel aan de PKD in Dwingeloo dat elk jaar met Pinksteren plaatsvindt. Daarnaast helpen ze graag mee bij spectaculaire evenementen en uitdagende outdooractiviteiten. Je kunt hierbij denken aan onder andere de Midwinter marathon en het Drakenbootfestival.

Op kamp

Een tot twee weekenden per jaar gaan de explorers op kamp, waar ze hun vaardigheden inzetten voor fantastische ervaringen.

Eens in de drie jaar verkennen ze met het zomerkamp de mooiste plekken in het buitenland. De andere twee jaren houden ze hun zomerkamp in eigen land of rond de grensstreek. Zo bezochten ze onder andere Zweden, Ierland, IJsland (met het vliegtuig), Tsjechië (met het vliegtuig), Italië en Zwitserland.

Explorers laten hun ondernemende aard zien door zelf de financiën te regelen voor deze onvergetelijke avonturen.

De explorers zijn dé speltak waar alle vaardigheden die je als Bever, Welp, Scout en pro Scout hebt opgedaan, volledig in de praktijk worden gebracht. Laat je creativiteit stromen en ontvouw je leiderschapstalenten bij de explorers voor een rugzak aan vaardigheden voor de toekomst. Ontdek meer over onze vereniging.

Wil je explorer worden en samen met jouw groepsgenoten je horizon verbreden?

Kom vrijblijvend 2 keer meedoen bij de explorers van Marca Appoldro en ontdek jouw potentie met ons!